marți, 29 iunie 2010

Stapanul examenelor: Intoarcerea basmului

Ziua decisiva
5:03- aproape doua ore
6:30- inca 30 minute
6:51- inca 9 minute
6:57- inca 3 minute
7:00- a venit timpul
Ma ridic din pat. Afara ploua puternic. Intru in baie si ma spal pe fata. Oare ce pica? Incertitudine si multa teama. O melodie de la Voltaj imi bantuie prin cap si nu ma lasa in pace ("Am sa trec si peste asta, Ce va fi va fi, Am sa strig iar: Asta-i viata, E si maine o zi"). Imi da curaj si speranta. Si totusi, ce va pica?
Ma uit in oglinda sperand sa gasesc o urma de optimism. Afara norii inca nu s-au linistit. Ma simt ca intr-o poezie de Bacovia.
Pe la 8 si ceva ajung la scoala. Nu mai sunt in stare de nimic. Ma uit pe liste. Sala 13. Ma plimb prin scoala pana gasesc clasa. Intru si imi caut banca. Ma asez. In dreapta e Bianca, fosta colega de liceu, in spate e Adina, fosta colega de generala. Asteptarea ma mai linisteste.
Profesoarele supraveghetoare ne dau indicatiile de desfasurare a examenului. Vin subiectele. Un plic gros adus de o doamna de varsta mijlocie traverseaza sala pana la una din supraveghetoare. Il deschide si incepe sa imparta. Ce a picat? Ce e? Care e partea a 3-a? Basmul. Stop! Nu! Flashback! Capacitate. Basm. M-am blocat. Nu l-am repetat deloc in ultima saptamana. Ce ma fac? Ma linistesc totusi gandindu-ma ca tot mai stiu cate ceva si ca se putea mult mai rau.
Incep sa scriu primul subiect. Dupa 1 ora il termin. Urmeaza discursul argumentativ care e gata in 25 minute. Sa trecem la adevarata provocare. Incet, incet imi amintesc definitia si cateva trasaturi si cu ce mi-au mai soptit colegii de sala reusesc sa scriu 2 pagini si ceva. Sunt destul de multumit de cum m-am descurcat.
Predau teza si ies din sala fericit ca am scapat. Mai raman doua probe si o sa fim liberi. Cat de ravnita e clipa libertatii!
Cam asa s-a desfasurat prima mea zi de bac, eternul si inconfundabilul bac.

6 comentarii:

  1. vai vai vai. ce noroc pe tine..
    Basmul e cel mai usor :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) lasa, bine ca te-ai descurcat. Liceul nostru e cuplat cu un liceu particular, si-i cam nasol sa vezi oameni in toata firea la 40-50 de ani stand in spatele tau in banca si asteptand sa dea "examenul maturitatii"

    RăspundețiȘtergere
  3. go, dude, go!
    miahahh...lasa ca trec...

    RăspundețiȘtergere
  4. deci bac`u ti`a luat mai putin timp decat la o teza?:))

    RăspundețiȘtergere
  5. las' ca la faculte dati vre-o doua bacuri pe an :))

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Theo: am terminat in 3 ore. eseul l-am facut in 90 minute. nu am mai precizat :))
    @ Balaurs: or fi doua bacuri pe an da la alea nu e problema daca pici si dai restante, plus ca se poate copia mai usor la alea.

    RăspundețiȘtergere

Dati cu parerea, ca nu doare!